Arduino Joystick ile Fare Kontrolü

0
165
Okunma

Arduino Joystick ile Fare Kontrolü

Fare kütüphanesini kullanarak, bir bilgisayarın ekran imlecini Arduino Leonardo, Micro veya Due ile kontrol edebilirsiniz. Bu özel örnek, bir joystick ile fare kontrolünü açmak ve kapatmak için bir basmalı buton kullanır.

Arduino’dan gelen imleç hareketi her zaman akrabadır. Böylece, analog giriş her okunduğunda, imlecin pozisyonu geçerli konumuna göre güncellenir.

0 ila 1023 arasında değişen iki analog giriş, -12 ila 12 aralığına dönüştürülür. Çizim, kumanda kolu dinlenme değerlerinin aralığın ortasında olduğunu, ancak bir eşik dahilinde değiştiğini varsayar.

Buton, fare kontrolünü açıp kapatmanıza izin verir. Bir seçenek olarak, Arduino fareyi kontrol ederken ışıyan pime 5 bir durum LED’i bağlayabilirsiniz. İkinci bir buton, farenin sol kliklemesi olarak hareket etmek için D3’e başka bir 10k ohm pulldown (GND) direnciyle bağlanabilir.

Not: Mouse.move() komutunu kullandığınızda, Arduino bilgisayarınızın imlecini devralır! Bu işlevle bir çizim çalıştırırken bilgisayarınızın denetimini kaybetmemenizi sağlamak için, Mouse.move () öğesini çağırmadan önce bir denetleyici ayarladığınızdan emin olun. Bu taslak, fare kontrol durumunu değiştirmek için bir buton içerir, böylece fare kontrolünü açıp kapatabilirsiniz.

Donanım

  • Arduino Leonardo, Arduino Micro veya Arduino Due
  • 2 eksenli joystick
  • anlık basma düğmesi (muhtemelen joystick’e entegre edilmiştir)
  • LED
  • 220 ohm direnç
  • 10k ohm direnç (gerektiğinde açılır)

Devre

Leonardo kartınızı bilgisayarınıza bir mikro USB kablosuyla bağlayın. Düğme, pim 6’ya bağlanır. Aşağıda gösterilen Joystick kalkanı gibi bir parça kullanıyorsanız, bir daldırma direncine ihtiyacınız olmayabilir. Joystick üzerindeki x ekseni, 0’a analog olarak bağlanır, y ekseni 1’de analogdadır.

Kod

Kaynak:arduino.cc

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.