Arduino Programlama Dili – Switch Case Yapısı

0
7222
Okunma

switch case yapısı

Switch case yapısı


switch , case

If komutu gibi switch … deki durumda, programlayıcıların çeşitli koşullarda yürütülmesi gereken farklı kodları belirtmelerine izin vererek program akışını denetler.

Özellikle, bir switch ifadesi, bir değişkenin değerini case ifadesinde belirtilen değerlerle karşılaştırır. Değişkenin değeriyle eşleşen bir case ifadesi bulunursa, bu case ifadesinin kodu çalıştırılır.

Break anahtar sözcüğü switch ifadesinden çıkar ve genellikle her bir ifadenin sonunda kullanılır.Break ifadesi olmadan, switch ifadesi bir mola verene kadar veya switch ifadesinin sonuna ulaşana kadar aşağıdaki ifadeleri (“devridaim”) yürütmeye devam edecektir.

switch case yapısı , Örnek;

switch (degisken) {
 case 1:
 //degisken 1'e eşit olduğunda bir şeyler yapın.
 break;
 case 2:
 //degisken 2'e eşit olduğunda bir şeyler yapın.
 break;
 default:
 // başka bir şey eşleşmiyorsa, varsayılanı yapın.
 // default opsiyoneldir.
 break;
 }

Not;

Bir case dahilindeki değişkenleri bildirmek için köşeli parantezlerin gerekli olduğunu lütfen unutmayın.

Aşağıda bir örnek gösterilmektedir.

switch (degisken) {
    case 1:
      {
      ///degisken 1'e eşit olduğunda bir şeyler yapın.
      int a = 0;
      .......
      .......
      }
      break;
    default:
      // başka bir şey eşleşmiyorsa, varsayılanı yapın.
      // default opsiyoneldir.
    break;
  }

Sözdizim (Syntax)

switch (degisken) {
  case etiket:
    // ifadeler(komutlar)
    break;
  case etiket:
    // ifadeler(komutlar)
    break;
  default:
    // ifadeler(komutlar)
  break;
}

Parametreler

degisken:  Çeşitli durumlarda karşılaştırılacak değişken.

etiket: değişken ile karşılaştırmak için bir değer.

Başka Bir kaynaktan;

Uzun zaman önce bir patronun bana anlattığı insan ilişkileri hakkında bir sır var. Siz ve eşiniz yemeğe çıkmaya karar verirseniz, “Nereye gitmek istiyorsunuz?” Diye sormayın. bunun yerine, bir seçenek listesi verin: “Mike’ın Bar and Grill, The Dive veya La Pura Di Mona’ya gitmek ister misiniz?”

Bu, eşinizin, seçilecek yerel restoranların sonsuz bir listesine sahip olmaktan daha hızlı bir karar vermesini sağlar. İkimiz de bunun o kadar da işe yaramadığını biliyoruz – ancak programlamada iyi çalışıyor – bu yönteme anahtar durum ifadesi diyoruz.

Bir switch case deyimini çalıştırmak ve çalıştırmak için seçeneklerin bir listesini yapmanız gerekir. Listeniz aşağıdaki gibi olabilir:

    case 0: Nepal’e git
    case1: Norveç’e git
    case 2: Zanzibar’a git

Bu seçeneklere vaka denir. Burada üç vaka var. Bir durumdan diğerine geçmek için, durumla eşleşen bir değişken kullanırız. Norveç’e gitmek istiyorsak, ‘1’ değişkenine ihtiyacımız var, hedefimizi Zanzibar olarak değiştirmek istiyorsak, ‘2’ olarak değiştirmek için değişkenimize ihtiyacımız var.

Örnek Uygulamalar:

Arduino Switch Case Örneği (kullanımı)

Arduino Switch (Case) Örneği-2 (Uygulaması)


NOT: Buradaki bilgiler arduino.cc sitesinden Türkçeye çevrilmiştir.
Türkçe çevirinin tüm hakları saklıdır.
Bu web sayfası sadece link olarak paylaşılabilir.
Sayfada herhangi bir hata, öneri ve yorumlarınız için iletişim kurmanızı bekleriz.


CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.