Arduino Yerleşik Örnekler
Arduino Yerleşik Örnekler, Arduino Yazılımında (IDE) bulunan çizimleri, araç çubuğu menüsünü açmak için; Dosya> Örnekler . Bu basit programlar tüm temel Arduino komutlarını gösterir. Bunlar, En basit taslaktan Digital ve Analog I/O(Giriş/Çıkış)’ya Sensörler ve Ekranların kullanımına kadar uzanır.
Tüm Örneklerin Açıklama Sayfaları hazılanıyor, yavaş yavaş eklenecek.
1. Basics (Temeller)
- Analog Read Serial: Potansiyometreyi okuyun, durumunu Arduino Seri Monitörüne yazdırın.
- Bare Minimum: Arduino taslağını başlatmak için gereken minimum kod.
- Blink: Bir LED’i açar ve kapatır.
- Digital Read Serial: Bir anahtarı okuyun, durumu Arduino Seri Monitörüne yazdırın.
- Fade: Bir LED’in kararıp aydınlanması arasındaki zaman ve şiddet farkını ayarlar.
- Read Analog Voltage: Bir analog giriş okur ve Serial Monitor’e voltajı yazdırır.
2. Digital (Dijital)
- Blink Without Delay: delay() işlevini kullanmadan bir LED’i yakıp söndürür.
- Button: Bir LED’i kontrol etmek için bir buton kullanın.
- Debounce: Bir “basma düğmeyi(Push button)” okuyun, filtrelemeli.
- Digital Input Pullup: pinMode() ve INPUT_PULLUP kullanımını gösterir.
- State Change Detection: Düğme basma sayısını sayın.
- Tone Keyboard: Kuvvet sensörleri ve bir piezo hoparlör kullanarak üç tuşlu bir müzik klavyesi.
- Tone Melody: Piezo hoparlörlü ile bir melodi çalın.
- Tone Multiple: tone() komutunu kullanarak art arda birden fazla hoparlörde sesleri çalın.
- Tone Pitch Follower: Bir analog girişe bağlı bir LDR yi hoparlör üzerinde deneyin.
3. Analog
- Analog In Out Serial: Analog giriş pinini okuyun, sonucu eşleştirin ve ardından bir LED’i karartmak veya aydınlatmak için bu verileri kullanın.
- Analog Input: Bir LED’in yanıp sönmesini kontrol etmek için bir potansiyometre kullanın.
- Analog Write Mega: Arduino Mega kartını kullanarak 12 LED’i tek tek açıp kapayın.
- Calibration: Beklenen analog sensör değerleri için maksimum ve minimum tanımlayın.
- Fading: LED’i Soldurmak için analog çıkış (PWM pin) kullanın.
- Smoothing: Bir analog girişin çoklu okunması ve ortalama alınması.
4. Communication (İletişim)
Bu örnekler, Arduino’nun bilgisayarda çalışan eskiz işlemeleri konuşmasına izin veren kodu içerir.
- ASCIITable: Arduino’nun gelişmiş seri çıkış fonksiyonlarını gösterir.
- Dimmer: Bir LED’in parlaklığını değiştirmek için fareyi hareket ettirin.
- Graph: Verileri bilgisayara gönder ve Processing bölümünde çiz.
- Midi: MIDI nota mesajlarını seri olarak gönderin.
- Multi Serial Mega: Arduino Mega’da bulunan iki seri portu kullanın.
- Physical Pixel: Arduino’nuza İşleme veya Max/MSP’den veri göndererek bir LED’i açın ve kapatın.
- Read ASCII String: Bir LED’in solması için virgülle ayrılmış bir tamsayı dizisini ayrıştırın.
- Serial Call Response: Bir cevap ve cevaplama (handshaking) metodu kullanarak çoklu değişkenler gönderin.
- Serial Call Response ASCII: Bir çağrı-cevap (el sıkışma) yöntemini kullanarak birden fazla değişken gönderin ve göndermeden önce ASCII kodlama değerlerini kodlayın.
- Serial Event: SerialEvent() kullanımını gösterir.
- Serial Passthrough: Seri ve Seri1’in nasıl bağlanacağını gösterir.
- Virtual Color Mixer: Arduino’dan bilgisayarınıza çok sayıda değişken gönderin ve bunları İşleme veya Maks / MSP’de okuyun.
5. Control Structures (Kontrol Yapıları)
- Arrays: Bir dizinin nasıl kullanılacağını gösteren For döngüsü örneğindeki bir varyasyon.
- For Loop Iteration: For döngüsü ile birden çok LED’i kontrol edin.
- If Statement Conditional: Giriş koşullarını değiştirmeye bağlı olarak çıkış koşullarını değiştirmek için bir ‘if ifadesi’ kullanın.
- Switch Case: Ayrık bir sayı değeri arasında nasıl seçim yapılır.
- Switch Case 2: Seri bağlantı noktasında alınan karakterlere göre farklı eylemlerin nasıl gerçekleştirileceğini gösteren ikinci bir switch durum örneği.
- While Statement Conditional: Bir düğme okunurken bir sensörü kalibre etmek için bir süre döngü nasıl kullanılır.
6. Sensors (Sensörler)
- ADXL3xx: Bir ADXL3xx ivmeölçer okuyun.
- Knock: Bir piezo elemanı ile darbeleri algılar.
- Memsic2125: İki eksenli ivmeölçer.
- Ping: Ultrasonik telemetre ile nesneleri tespit edin.(Ultrasonik Sensör)
7. Display (Ekran)
- Bar Graph: Bir LED çubuk grafiği yapın.
- RowColumnScanning: 8×8’lik bir LED matrisi kontrol edin.
8. Strings (Diziler)
- Character Analysis: Karşılaştığımız karakterin türünü tanımak için operatörleri kullanın.
- String Addition Operator: Dizileri çeşitli yollarla birlikte ekleyin.
- String Append Operator: Dizileri Strings’e eklemek için + = operatör ve concat() yöntemini kullanın.
- String Case Changes: Bir dizinin durumunu değiştirin.
- String Characters: Dizide belirli bir karakterin değerini al / ayarla.
- String Comparison Operators: Dizileri alfabetik olarak karşılaştırın.
- String Constructors: String nesnelerini başlat.
- String Index Of: Bir dizide bir karakterin ilk / son örneğini arar.
- String Length & String Length Trim: Bir dizenin uzunluğunu alın ve kırpın.
- String Replace: Dizide tek tek karakterleri değiştirin.
- String Start With Ends With: Belirli bir dizinin hangi karakterlerin / alt dizilerin başladığını veya biteceğini kontrol edin.
- String Substring: Belirli bir dizide “ifadeler” ara.
- String To Int: Bir Stringi tam sayıya dönüştürmenizi sağlar.
9. USB
Klavye ve Fare örnekleri Arduino Leonardo, Arduino Micro ve Arduino Due’ya özgüdür. Karta özgü kütüphanelerin kullanımını gösterirler.
KEYBOARD
- Keyboard Logout: Geçerli kullanıcıyı tuş komutlarıyla günlüğe kaydeder.
- Keyboard Message: Bir tuşa basıldığında bir metin dizesi gönderir.
- Keyboard Reprogram: Arduino IDE’de yeni bir pencere açar ve basit bir Blink programı ile Leonardo’yu yeniden programlayın.
- Keyboard Serial: Seri bağlantı noktasından bir bayt okur ve bir tuşa geri gönderir.
- Keyboard Mouse Control: Bir programda Fare ve Klavye komutlarını gösterir.
MOUSE
- Button Mouse Control: 5 tuş ile imleç hareketini kontrol edin.
- Joystick Mouse Contol: Bir düğmeye basıldığında bir bilgisayarın imleç hareketini Joystick ile kontrol eder.
10. Starterkit & BasicKit
StarterKit Örnekleri için Öğreticiler, kitte bulunan Proje Kitabında mevcuttur.
11. Arduino ISP
Arduino ISP , Arduino’yu AtMega çiplerini yeniden programlamak için bir in-circuit programcıya dönüştürüyor. Eğer Arduino’dan bir breadboard üzerinde bir AtMega’ya gidiyorsanız veya bir breadboard üzerinde kendi Arduino uyumlu devrenizi yapıyorsanız, bootloader‘ı bir Arduino’ya yeniden yüklemeniz gerektiğinde kullanışlıdır .
Kaynak:arduino.cc
boş konu